Himmelske Dage 2022 i billeder

Himmelske Dage i Roskilde er pakket ned, og fire dage med debat, foredrag, bøn, musik, gudstjenester og samvær er slut. Se billeder fra kirkefesten og læs generalsekretær i Zimbabwes kirkeråd Kenneth Mtatas prædiken ved afslutningsgudstjenesten i domkirken (link i faktaboksen nederst)

På åbningsdagen torsdag akkompagnerede Dreamer's Circus fællessangen i Palægaarden, hvor Roskilde Stift har til huse. Foto: Kåre Gade

Ved åbningen af Himmelske Dage i Byparken var der udsigt over Roskilde Fjord, hvor to vikingebørn kom sejlende ind for at deltage i gudstjenesten. Foto: Kåre Gade

Kirkeledere fra en række kirkesamfund i Danmark deltog i gudstjenesten, der åbnede Himmelske Dage. Til venstre i præstekjole Mads Christoffersen, generalsekretær for Danske Kirkers Råd. Foto: Kåre Gade

Debat om kirke, samskabelse og diakoni med provst Esben Thusgård, konsulent Birgitte Stoklund Larsen, uddannelsesleder Ulla Morre Bidstrup, administrationschef i den apostolske kirke Dina Siegmund og diakonikonsulent Thyge Enevoldsen. Foto: Heiner Lützen Ank

Ordensdragter fra mange kristne kirkesamfund prægede Roskildes centrum. Det samme gjorde et omskifteligt og til tider meget koldt og blæsende vejr. Foto: Heiner Lützen Ank

Mikael Wandt Laursen, generalsekretær i Frikirkenet, interviewer partilederne Pia Olsen Dyhr (SF), Søren Pape (K) og Alex Vanopslagh (LA) om deres forhold til tro og kirke. Foto: Kåre Gade

Humphrey Peters, biskop for Pakistans protestantiske kirke, deltog i debat i Danmissions cafetelt. Foto: Heiner Lützen Ank

"Det er ikke, fordi der er for få mennesker, det er, fordi der er for mange stole," kommenterede en deltager på Folkekirkemødet, der blev afholdt på Hotel Prindsen. Foto: Kåre Gade

Thomas Bjerg Mikkelsen fra Tænketanken for Forfulgte Kristne og Golriz Ghozati fra Åbne Døre går forrest i demonstrationen for trosfrihed. Foto: Kåre Gade

Den kristne landarbejder Asia Bibi, som tilbragte 10 år i en fængselscelle i Pakistan, dømt til døden for blasfemi, talte ved forbønsgudstjenesten for forfulgte kristne og deltog med sin familie i det efterfølgende fakkeltog. Foto: Heiner Lützen Ank

Folkekirkens Nødhjælp markerede organisationens 100-årsjubilæum med alsang og festgudstjeneste i domkirken. Foto: Heiner Lützen Ank

Foran et bagtæppe af guldballoner og gymnastikmadras debatterede sociologen Hartmuth Rosa (stående) og teologen Miroslav Volf (th) på Sankt Josefs skole. Foto: Kåre Gade

Generalsekretær i Zimbabwes kirkeråd Kenneth Mtata prædikede ved afslutningsgudstjenesten i Roskilde Domkirke søndag. Find link til hans prædiken i faktaboksen. Foto: Rune Hansen/Roskilde Stift
Denne artikel er en del af dette tema:
Himmelske Dage