Hyrdebrevet er taget til Pinsebevækkelsens sommercamp i Mariager

Følg med, når Hyrdebrevet Søndag Morgen drager ud på Herrens mark, ud i sommerlandet. Denne uge går turen til Mariager og Pinsebevækkelsen

De kommende uger drager Hyrdrevet ud i det kirkelige sommerland. (Hyrdebrevet – enhver lighed med både kirkeligheden og virkeligheden er tilsigtet)

Vi skal møde præster og gæster, bisper, der gisper og lægfolk og godtfolk. Kort sagt: Toldere og syndere, både viderekomne og begyndere.

Denne uge er vi taget til Pinsebevækkelsens sommercamp i Mariager

I campingvognen på den store camp møder vi ægteparret Josua og Rakel Olsen. De er med for tredje år i træk.

”I pinsen spurgte vi Helligånden, hvad vi skulle i ferien, og Helligånden mente, at vi skulle tage på sommercamp her i Mariager igen, fortæller parret, der især glæder sig til de workshops, de skal deltage i:

”Jeg har meldt mig til en workshop, hvor vi skal arbejde med simultantolkning af tungetale, fortæller Rakel Olsen, der til daglig arbejder som udskolingslærer. ”Så jeg er jo vant til at skulle oversætte mærkeligt sprog til noget forståeligt.”

Josua Olsen skal deltage i workshoppen ´vi beder for dine ben, hvis de ikke er lige lange´.

”Jeg var også med dér sidste år – og da arbejdede vi meget med, hvordan vi holder op med at bede i tide, så det korte ben ikke bare vokser ud og så bliver det længste. For så er man jo ikke kommet længere…eller hvad man siger.”

Parret skal også deltage i en workshop sammen.

”Ja, vi skal være med i workshoppen ´hvordan skændes vi som ægtepar på en kristen måde´. Det er der i al fald en af os, der vil have godt af”, siger Rakel Olsen.

”Hvad i himlens navn mener du med det”, spørger Josua prompte.

”Det tror jeg da nok liiige, du godt selv ved…”

”Som om din hysteriske falsetstemme bidrager med noget godt!!!”

”Du skal ikke gøre nar ad af min…”

Og her forlader vi ægteparret Olsen, der tydeligvis nyder tiden sammen på sommercampen i Mariager.