Hyrdebrevet: Gud indfører tidsregistrering i evigheden

”Det er simpelthen for at beskytte de frelste. Hvis ikke vi sætter begrænsninger på, bliver de nemt noget overfrelste.”

"Hvis ikke vores brugere har noget at bruge evigheden til, går de bare og skal have den til at gå – eller endnu værre: Vil slå evigheden ihjel." (Hyrdebrevet – enhver lighed med både kirkeligheden og virkeligheden er tilsigtet).

”Som på jorden, således også i himlen” – i al fald når det gælder tidsregistrering. Fra den 1. august indfører Gud nemlig tidsregistrering i evigheden.

”Det er simpelthen for at beskytte de frelste,” lyder det fra det himmelske kontor for Tidsøkonomisk forvaltning, TØF.

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen

”Hvis ikke vi sætter begrænsninger på, bliver de nemt noget overfrelste.”

”Lediggang er som bekendt Djævelens hovedpude. Hvis ikke vores brugere har noget at bruge evigheden til, går de bare og skal have den til at gå – eller endnu værre: Vil slå evigheden ihjel. Derfor skal der tidsregistreres. Og sådan bliver det fremadrettet, formentlig i al evighed,” oplyser kontoret.

Aalborg Stift udsender hyggebrev til præsterne

Kære præster.

Tillykke med jeres lønforhøjelse. Den har i ærligt og redeligt fortjent. Nyd det nu. Forkæl jer selv.

Fred og alt godt, især fred,

Thomas

Vedhæftet: Nye og mere omfattende ferieafløsningsplaner, permanente afløserordninger for alle, brev om inddragelse af fridage, oplysning om ansættelsesstop. Sæt i gang.