Danskere i Thailand får ny præst

Københavnerpræst rykker til Bangkok

Nicolaj Stubbe Hørlyck under et nyligt besøg til Bangkok.
Nicolaj Stubbe Hørlyck under et nyligt besøg til Bangkok. Foto: DSUK.

Det er blot syv år siden, at der for første gang blev oprettet en dansk kirke i Thailand.

Dengang, ved kirkens åbning i november 2017, blev Christa Lund Herum indsat som udlandspræst.

Nu får kirken, der ligger i den thailandske hovedstad Bangkok, ny præst i form af Nicolaj Stubbe Hørlyck.

Han er i dag sognepræst i Brorsonskirken i København.

"Det bliver spændende og udfordrende at leve i en af Asiens store hektiske metropoler, og samtidig glæder jeg mig at kommer ud i landet og møde både fastboende og turister og finde ud af, hvilke tilbud fra Dansk Kirke Thailand der kan være relevante for dem," udtaler Nicolaj Stubbe Hørlyck på Danske Sømands- og Udlandskirkers hjemmeside.

Der bor fast omkring 10.000 danskere i Thailand, mens det sydøstasiatiske kongedømme årligt besøges af godt 160.000 danske turister.

Nicolaj Stubbe Hørlyck tiltræder 1. september.