Humlebækpræst er død

Charlotte Ellermann, sognepræst i Humlebæk er død i en alder af 56 år

Charlotte Ellermann, sognepræst i Humlebæk og tidligere på Østerbro, er død i en alder af 56 år. Det skriver Berlingske.

Charlotte Ellermann voksede op i Randers, hvor hun 1983 blev student fra Randers Statsskole. 1994 fik hun sin kandidateksamen i teologi fra Aarhus Universitet og havde sit første embede i Skt. Jakobs Kirke på Østerbro i København fra 1994 til 2006.

Siden var Charlotte Ellermann sognepræst i Humlebæk Kirke fra 2006 til 2020. Desuden var hun næstformand i Præsteforeningens bestyrelse fra 2008 til 2010.

Tidligere i år udgav hun bogen ”Eksistentiel Homilitik.” Ifølge Charlotte Ellermann var bogen et punktum for et langt liv som forkynder, og hendes håb var, at den ville være til inspiration og vejledning for andre.

De seneste år har Charlotte Ellermann kæmpet mod en alvorlig kræftsygdom. Charlotte Ellermann efterlader sig mand og tre børn.