700 elever tilmeldt ’Jesus på slottet’ på Sønderborg Slot

Et stort opsat totalteater på Sønderborg Slot tiltrækker 700 elever fra hele Sønderborg Provsti til dage med en lærerig og hyggelig atmosfære

Den 12. og 13. september afholdes Sønderborg Provstis store skole-kirkeprojekt for 3. klasser, skriver JydskeVestkysten. Her skal eleverne og deres lærere have et møde med kirken og kristendommen, der ligger ud over det sædvanlige. De skal nemlig møde både Jesus og Jomfru Maria og mange andre fra det nytestamentlige persongalleri.

Eleverne har forberedt sig på mødet med de forskellige personer og historier ved at lære sange og lave palmegrene og andre rekvisitter.

Det er præsterne og frivillige, blandt andet fra de lokale menighedsråd, der er skuespillere og medhjælpere til afholdelse af det store arrangement. ’Jesus på Slottet’ har spillet siden 2006 og har været et af de skole-kirkeprojekter, der har nydt stor succes, skriver JydskeVestkysten.