Kirke.dk-magasin giver inspiration til de nye menighedsråd

Den 1. december tiltræder folkekirkens nye menighedsråd. Kirke.dk's nye magasin sætter fokus på arbejdet i menighedsrådene og giver inspiration og indsigt til både erfarne og nyvalgte medlemmers indsats de kommende fire år

Til daglig er Kirke.dk et rent digitalt medie, men et par gange om året samler vi udvalgte artikler i et trykt temamagasin. Denne gang med inspiration og indsigt til både erfarne og nyvalgte menighedsrådsmedlemmer.

Hvordan lærer nye menighedsrådsmedlemmer bedst kirkens arbejdsliv at kende? Hvad tænker kirkens ansatte, når menighedsrådsvalget giver dem nye 'chefer'? Og hvilke myndigheder og organisationer bør man kende til som menighedsrådsmedlem?

Det er nogle af de spørgsmål, som Kirke.dk's nye magasin med inspiration til menighedsrådet giver svar på.

Denne artikel er en del af dette tema:
Menighedsrådsvalg 2024

Til daglig er Kirke.dk et rent digitalt medie med nyheder, inspiration og debat til mennesker, der interesserer sig for eller arbejder med kirkeliv. Men et par gange om året samler vi udvalgte artikler i et trykt temamagasin.

Denne gang sætter vi fokus på det gode  menighedsrådsarbejde. Vi spørger erfarne menighedsrådsmedlemmer, hvordan man skaber et velfungerende samarbejde i rådet og med de ansatte. Vi taler med nyvalgte og genvalgte medlemmer om deres forventninger og ambitioner. Og vi giver inspiration til fundraising, frivillighed og sociale aktiviteter.

Magasinet udkommer lørdag den 19. oktober 2024. Samme dag kommer magasinet som tillæg til Kristeligt Dagblad. Du kan også bestille et eller flere eksemplarer af magasinet ved at sende en mail til os.